Hivskolan

Idag är jag hemma från jobbet för jag har drabbats av en sommarförkylning, jag huttrar och fryser  och har feber inte alls trevligt! men det betyder att jag kan fixa lite med bloggen vilket var länge sedan jag gjorde.

Jag fick en fråga om hivskolan och vad det är och då ska jag göra reklam för den. För tio år sedan startades hivskolan av kurator Christina Ralsgård, hivteamet på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. En lägerverksamhet för barn mellan 10-16 år. Syftet med sammankomsterna är att deltagarna ska lära känna sig själv och andra, få mycket information om sin sjukdom,skapa nätverk och ha roligt tillsammans.

Tyvärr har inte mina barn velat deltaga men jag vet att de kommer att göra dte nästa år då vi noga planerat in det i vår semesterplanering.Våra barn har haft olika sportaktiviteter och de har föredragit att vara med i dem istället. Vi hade långa diskussioner om det i vintras och jag kunde inte övertyga min barn att åka dit.

Nu är det bara några futtiga dagar kvar innan det är sommarlov ovh vi ska åka till Huddinge för kvartalskontroll.

Kommentarer
Postat av: E

Christina är underbar!! Har inte gått på hiv skolan men ung vuxen konferanserna (ett super tips!). Så ni gör rätt som får iväg era barn för DERAS skull träffa andra känna samhörighet o en massa mer.

2009-06-10 @ 18:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0