En ny batalj har jag haft med kuratorn

Ingenting har hon fixat som vanligt:-(  Jag har jagat henne och det är bara tur att jag har varit hemma och sjuk idag också, för annars hade jag haft svårt att ringa på hennes tider. Älsklingen är på tjänsteförättning i den nordligaste delen av vårt län och kommer inte hem förrän på fredag. Tur att barnen är stora och kan fixa mat för jag orkar inte. Idag bjöd de på varmrökt röding och färskpotatissallad, som de pysslat med ett tag, till och med rucolasallad hade de köpt hem för de vet att jag gillar det i sallad:-)

Denna förb....kurator gör mig galen och framkallar de mest primitiva känslor hos mig som man kan få. Jag ylade av ilska att vi fortfarande inte fått hem pappret vi behöver till hotellet och tågbiljetterna som hon fortfarande inte beställt. Tack vare min frustration får vi flyga ner och då klarar vi oss på en dag. Jag försökte förklara att det skulle spara pengar till landstinget om vi åkte flyg, istället för nattåg och hotellövernattning samt dagtåg hem. Det höll hon med om och om jag la ut pengar för flygbiljetterna kunde vi flyga. De kan inte köpa de billiga flygbiljetterna för de har avtal som de måste följa och man beviljar bara flyg till svårt sjuka som inte orkar åka tåg eller egen bil.

Jag lägger ut pengarna för Marcus har en fotbollsskola han inte vill missa och vill helst inte åka alls egentligen, men han har ju inget val.Om han fick bestämma skulle han bara besöka hemmsjukhuset och ta prover och göra undersökningar där. Det börjar vara andra saker som är väsentligare än att semestra med mamma:-)) Sara är en aning besviken för hon ville verkligen göra Stockholm, men jag har mutat henne med en tjejhelg i Stockholm när jag väl får semester. Det är också en svår period att vara borta från jobbet när de andra börjar gå på semester och föräldraledighet......

Kort sagt kuratorn slapp skriva ut intyg, vi får flyga istället genom att lägga ut pengar, men jag sparar pengar genom att jag slipper vara tjänstledig två dagar.Men samtidigt skulle vi haft dessa papper för länge sedan men som sagt vår personkemi stämmer ju inte överens och jag önskar att det fanns en annan kurator som kunde ordna våra resor.

Kommentarer
Postat av: En annan mamma

Vår första kurator minns jag inte namnet på. Sist jag var med hade vi nån Angelica, tror jag hon hette... I o f s helt ok, men vad ska vi med henne till? En extraperson som bara sitter där o kostar pengar för skattebetalarna???



Nu har jag inte varit med till HS de senaste 9 månaderna, för jag tycker hela "åka-hela-vägen-dit-för-enbart-blodprov" är meningslöst trams. Blodproven borde man ju kunna lämna på vårdcentralens labb, och i övrigt är det ju bara prat om att "allt ser bra ut". Meningslöst att ta ledigt från jobbet för att besöka HS.

2009-06-10 @ 23:29:16
Postat av: Mia

Kuratorn som vi träffar på Huddinge är guld värd i alla fall för oss. Kanske spelar det roll att de haft samma lärare, kuratorn och mina barn:-) Den som vi har i vårt hemmalän är den som joxar med allt och utan möjlighet att kolla hur det ska vara med kuratorn på HS skulle vi inte veta något.

2009-06-13 @ 13:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0