Miljöpartiet , V och S vill ändra smittskyddslagen

http://mp.se/templates/mct_177.aspx?number=172916

Jag hoppas att det blir en förändring och det känns fint att några politiker nämner stigmatiseringen som blir en följd av lagen i Sverige.

Fortfarande finns det två hiv-positiva barn hos en av adoptionsorganisationerna som söker föräldrar. Jag hoppas och önskar att de får föräldrar snart.

Kanske någon av er som läser denna blogg vill skriva  inlägg och berätta om ert liv, anonymt och avkodat ? Jag känner att jag har allt mindre att skriva och delge andra om vår familjs liv. Jag funderar på om någon annan skulle vara beredd att delge sina erfarenheter? Bloggen torde bli mycket mer intressant att läsa då samt mer inspirerarnde och informativ för den som funderar på adoption av hiv-positiva barn.

Eller ge förslag på ämnen som kan avhandlas på bloggen!

Kommentarer
Postat av: En annan mamma

Det är ju egentligen helt fantastiskt att det inte finns särskilt mycket att skriva om hivpositiva adoptivbarn, för de är ju som alla andra vanliga barn! :)

2009-08-05 @ 19:03:19
Postat av: Mia

Precis! De är precis som alla andra barn, olika och lika, men våra erfarenheter vad gäller andra saker i livet kan vara annorlunda. Vi har till exempel mött väldigt dåligt bemötande och okunskap hos tandvården, och vid en annan tandvårdsklinik ett väldigt trevligt och inkännande bemötande av Sara när hon skulle berätta första gången själv, att hon var hivpositiv!

2009-08-06 @ 07:33:43
Postat av: frågande...

sitter just och själv funderar på adoption av barn med Hiv. kan man få konstakt med dig? bara maila lite frågor?

2011-02-10 @ 15:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0