Lite sorgsen idag och förbannad

Jag hade en diskussion med min syster häromdagen.Hon har fortfarande en rädsla för att mina barn skall smitta hennes barn.Tänk om.... det händer en trafikolycka, tänk om det kommer blod på hennes barn , tänk om de pussar henne...och om hon blev smittad vore det oförlåtligt. Gissa om jag känner mig trötta och matt....Det betyder enligt henne, att hon tycker om mina barn, men att hon är rädd. Hur skall jag få andra att inte känna rädsla, när jag tydligen inte informerat på rätt vad gäller min syster? 

Vi lever med barnen och har ett barn som inte har hiv och vi har inte blivit smittade.Ett barn som kom efter många års väntan och längtan, det allra käraste vi hade och vi vågade låta förnuftet råda,varför kan inte hon göra det? Att se bortom rädslan och fördomar ?

Jag har nästan ingen lust att träffa eller umgås med henne fortsättningsvis och som det är nu kan hon dra åt helvete.....men vi håller väl skenet uppe. Fortfarande efter så många år och hon är rädd? Hur kunde vi bli så olika och se så olika på livet?Hur kunde vi bli så olika rädd för saker och ting?

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hej,



Du har så mycket viktigt att berätta! Jag är chefredaktör på Rädda Barnens tidning Barn, och jag skulle gärna vilja komma i direkt kontakt med dig, inför ett temanummer som vi just nu arbetar med. Skulle bli glad om du ville mejla mig, så att vi kan få vidare kontakt: [email protected]





Hälsningar

Sophie



2008-11-14 @ 10:22:19
Postat av: Tyra

hejsan

följer din blogg och tycker den är väldigt intressant och lärorik. Blir ledsen för din skull när jag läser om din systers rädsla

2008-11-18 @ 12:23:43
Postat av: Lina

Hejsan..tråkigt att din syster är så rädd och orolig för hiv. Det är helt grundlöst och jag tycker du ska ta med henne på nästa kontroll hos er infektionsläkare så att han kan berätta för din syster hur hiv-viruset smittar!

All lycka till er och era barn! Intressant blogg...

Ta hand om er!

/Lina

2009-02-06 @ 23:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0