Idrott dominerar helgerna

Just nu är det fotboll och åter fotboll som gäller och nu börjar jag känna tacksamhet över att säsongen snart är över, för det börjar kännas trist att helg efter helg, stå där som fotbollsförälder och heja på när de spelar olika turneringar.Vi är friska och barnen har återhämtat sig från förkylningarna och kör på för fullt.Nu har skidträningen kommit igång och även om det fortfarande är barmarksträning, känns det roligt,liksom att slalomklubben startar sina träningar till veckan.

Mina barn tränar flera gånger i veckan och trivs med det och få kan förstå att de har en blodsmitta som en del betraktar som dödlig. Jag lever med mina barn i förvissningen om att de kommer att leva ett långt liv och dö med sin blodsmitta inte av den, på grund av mediciner och ett bra liv.

Mina föräldrar oroar sig över hur de skall ha det när de blir tonåringar och vill ha sex och det är inte utan att jag själv funderar på det. De kommer säkert att tänka sig noga för, på ett sätt som jag eller min make aldrig har behövt reflektera över.Men de kommer ju att ha en chans att prata om dessa ting på hivskolans läger i februari och ju äldre de blir desto större nätverk har de.Det kommer nog att ge sig av sig själv....som så mycket annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0