Vardagen har tagit över

Helt plötsligt är det svårt att hinna med allt; även om det normalt inte känns så.Överhopad av arbete på jobbet,vård av sjuka barn, tid att vara maka och tid för sej själv,att vara vän, är inte alltid möjligt att förena och just nu har jag tagit bort all tid med maken och för mej själv,vilket gör att man blir grinig.Jag har just inte tid för någonting och känner bara stress och tvivel med allt.

Snart reser vi alla fall bort och blir borta ett par dagar vilket känns skönt.Då kan jag släppa alla tankar på arbete och bara koncentrera sej på att vara med familjen och kanske jag och maken kan få lite egen tid tillsammans.Drömma kan man ju alltid göra:-)

Vi har i alla fall underbar vinter, med härlig skidåkning och idag har solen tittat fram en stund. Jag hörde första vårfågellätet när jag tog mej en skidtur tillsammans med sonen och maken.Det betyder att snart är ljuset här igen på allvar och jag ser många lata soliga skiddagar framför mej i fjällen.Vi har redan planerat och bokat inför sportlovet för att ha en plats i solen:-)

Att leva i vårt län innebär nog att man är friluftsintresserad annars vet jag inte varför man skulle leva här?? Mörkt,kallt,vinter största delen av året,men förunderlig natur som inbjuder till friluftsliv med roliga strapatser för alla åldrar.Även om skoterlivet numera tycks ha tagit över människors intresse i samband med friluftsliv.

Att ha barn med HIV har inneburit för oss att man måste bjuda dem ett regelbundet liv, där motionerandet är en viktig del för att hålla sej frisk.God kost är också viktigt men att vara ute och röra på sej är nog det mest centrala i alla fall.Våra barn har idag en väldigt god kondition till skillnad när de kom till oss,då de knappt orkade springa 100 meter,uatn att nästan stupa.Därför tror jag att de sällan är sjuka, även om de just nu har varit förkylda,med snuva och feber, men det går fort över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0