Det är underbar vinter just nu

Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma i enslig gård. Vi var ute och åkte idag och det är en mäktig upplevelse att se ljuset från månen och den mörkblåa himlen på inlandsvägen där det annars mest finns skog och frusan mörka hus. Just nu är jag snuvig och förkyld och vill helst kura i sängen men livet ville något annat det är ju lucia och enligt traditionen brukar vi  lussa hos släkt och vänner.Som avslutning åt vi god mat hos min syster med familj. Jag har förlåtit henne och gått vidare, hon kan ju inte rå för sin rädsla, även fast den är obefogad . Jag orkar inte vara arg och sur,livet är för kort för det och det går bara ut över barnens relation till henne och till kusinerna.

Jag hoppas att hon en dag förstår vilken kraftansträngning jag gjort för att nromalisera relationen till henne igen...Jag är ju lika mycket tigermamma som hon är:-))

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska tänka på det.

2009-01-11 @ 08:46:58
Postat av: Mia Andersson

Vad bra:-)Då blir jag glad!

2009-01-13 @ 16:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0