Stolta Norrbottningar

Sonen är ett stort fans till Brolle Jr och nu med alla turer som varit runt Körslaget och en massa knäppa SMS från TV4-chefen var vi tvungna att rösta på Brolle och hans kör.Jag är glad att de har bra förebilder och en snygg,skönsjungande Bodensare ihop med en massa andra Bodensare gör ju inte saken sämre. Lokalpatrotismen frodas...........även om vi nu inte precis är Bodensare:-)

Annars har barnen just nu TV-noja upplever jag.De skall se på diverse dokusåpor som Rent Hus,Lyxfällan,Talang 2008 och Körslaget för annars är man ute ur världsbilden, enligt dem, i skolan och bland kompisar.Från att ha kollat på Bolibompa och varit nöjda med det, är det numera Bobster och alla dessa andra TV-program och det tar så himla mycket tid från våra gemensmamma aktiviteter att jag håller på att bli tokig.Hur kunde det gå så fort??De har ju knapppt varit intresserade av TV förut och nu dominerar det vår tillvaro när vi är hemma.

Sara håller på att kämpa på med sin berättelse om att vara hiv-positiv och hur hon upplever det,men det tar tid för henne att formulera sig.Hon förstår dessutom inte vad det är som är så speciellt med det och frågar mig ofta om det. Som mamma försöker jag att förklara att det är ovanligt fortfarande och att människor inte vet så mycket om hiv och hur det är att leva med det.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, var med och tävla här:
http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Ha en bra dag!

2008-04-14 @ 11:42:44
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0