Blev irriterad idag

läste om Andreas Lundstedt som nekas inresa till USA för att han har hiv. Vet de fortfarande inte hur det smittar?? Vart finns det humanitära i landet USA?

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article2297021.ab

Läste sedan en som bloggat om artikeln och där sprudlade det av fördomar och annat skit och då gör det ont inombords i mitt mammahjärta! Är det sådant de skall möta som vuxna människor? Jag vill ta fram stora vingar och stoppa in dem där och skydda dem för allt omt under resten av deras livstid.Jag vill inte att de ska läsa och förstå vad som skrivs och vad vissa människor kan tycka om hivpositiva.

Idag blev med andra ord en deppardag! Jag borde egentligen arbeta på mitt examensarbete men arbetslusten gick ur mig totalt!

Kommentarer
Postat av: En annan mamma

Ja, så är det... Vi kan inte resa till USA med vårt barn. Vi har släkt och vänner där, och vill självklart att våra barn ska kunna se världen som "alla andra"... Men i USA är det tvärstopp... *snyft*

2008-04-22 @ 18:37:39
Postat av: Mia Andersson

Jag insåg precis samma sak för ett år sedan när vi funderade på att åka till USA och Disneyland,vi har också släkt där,men det blev andra resmål istället.Kina och Ryssland har samma regler.

2008-04-22 @ 20:14:06
Postat av: Emma

Har en vän med HIV och genom att prata med en läkare och få dem att skirva att medicinen är nått annat kan man komma runt reglen men det gäller ju att man hittar en läkare som är villig att göra det.

Men det är helt fel att en grupp med människor som ändå är så stor i välden ska diskrimineras pga av en sjukdom som med rätt mediciner inte innebär någon större fara. Helt sjukt

2008-04-27 @ 13:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0