Välkommen till min nya blogg!

Jag och min make har en alldeles underbar familj som numera består av 3 barn,där två av barnen som vi har adopterat lever med hiv.Vi visste redan från början att de var hiv-positiva och genom det fick vi ta ställning till olika saker vad gäller livet.

De har ett annat etniskt ursprung men är adopterade inom Sverige. Nu vill jag beskriva vårt vardagsliv i en familj där det finns barn som lever med HIV. Min förhoppning är att fler skall våga ta steget att adoptera barn med HIV, för de behöver verkligen en familj.Här i Sverige kommer de att leva med sin sjukdom och dö med den, inte av den.I många länder kommer de inte att ha en chans.

Det är Sara och Marcus som är hiv-positiva i vår familj, Rebecka som är det av våra barn som inte är det och jag heter Maria och min make heter Per.

Dessa uppgifter är naturligtvis fabricerade och jag tar mig friheten att ändra på uppgifter om vår familj för att vi inte skall bli igenkända,utan kunna behålla vår anonymitet.Det som inte är fabricerat är det som handlar om barnens blodsmitta,sjukvården och bemötanden som vi får där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0