Inlägg från Sara som skrivit ur sitt perspektiv

Det är jag som är Sara! Och jag har blodsmitta eller hiv som det också heter. Jag lever ett normalt liv förutom att jag måste åka till doktorn en gång i kvartalet. Jag håller väldigt mycket på med sporter och musik. När jag är hos doktorn så brukar dom prata med mig och mina föräldrar sen så tar jag sprutor så att dom kan kolla hur mycket virus jag har i kroppen. När vi ändå är i Stockholm så brukar vi göra något roligt till exempel, så brukar vi gå på Gröna Lund på sommaren ibland har vi varit i slottet. Två gånger har vi åkt med Finlands båten och till Estland på kryssning. Jag går i skolan som andra barn gör och jag har många kompisar. Jag tycker inte att man ska vara rädd för blodsmitta, man är faktiskt en normal människa.

Jag är glad att jag lever för om jag skulle bo i Afrika, Ryssland eller i Asien så skulle jag kanske vara död nu. Jag tycker det är synd om dom barn som har blodsmitta och som inte får nån sjukvård och inte får några föräldrar som kan adoptera dom, för att dom har blodsmitta.

Själv mår jag bra och har sjukvård och jag är lycklig som lever ett bra liv med kompisar,en syster,en bror och mina föräldrar.


Kommentarer
Postat av: Flickrummet

Hej Sara!

Vad klokt du skriver! Tack!

2009-05-20 @ 16:34:20
URL: http://flickrummet.wordpress.com
Postat av: Sussie

Hej Sara! Vad roligt att du skrivit ett inlägg, vi som läser bloggen behöver höra dina kloka ord. Tack :-)

2009-05-21 @ 13:41:15
Postat av: En stolt mamma

Hej Sara,

Tack för de fina och kloka orden! Jättekul att du skrivit ett inlägg. :)

Ha en bra helg!

2009-05-22 @ 11:23:19
Postat av: En annan mamma

Hej Sara! Du låter som en helt vanlig tjej, vilket du ju såklart också är! Och visst är det tur att "bara" ha hiv, som ju inte påverkar ens vardag. Det är liksom värre att vara allergisk mot jordnötter eller nåt sånt, för vissa kan ju typ dö om man öppnar en jordnötspåse i deras närhet! Ha de gott!

2009-05-22 @ 14:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0