Sommarlov

Ett av barnen är på konfirmationsläger i fjällen, en av barnen är med kompis på semester och det sista barnet är hos mina föräldrar. Huset är tyst och tomt, känns alldeles övergivet.

Jag och mannnen i mitt liv städar och sanerar ut allt bråte som samlats i huset under året. Sorterar in allt där det ska vara och som inte hunnits med. Ännu arbetar vi ett par veckor till men snart är det sememster även för oss.Här uppe i norr är det bäst att ha semester i slutet av sommaren, då kan det hända att det är skönt att bada, men framför allt kan man plocka hjortron och fiska.Då är det magiskt att vandra i vår fjällvärld och uppleva allt samt att myggen inte heller är lika påträngande.

Vi har börjat att cykla mountainbike i familjen och det är jobbigt. Barnen fixar det på ett helt annat sätt än mig, men vad annat är att vänta sig. De är ju vältränade och jag en medleålders tant med mindre god kondition:-)

Kommentarer
Postat av: En annan mamma

Och i vår familj är det dags för hivläger på måndag. Det blir tredje året för vår del - kul för både barn och vuxna!

2009-07-07 @ 22:32:48
Postat av: Mia

Hejsan!



Kan inte du skriva en liten redogörelse vad som hände på lägret hit till bloggen? Om det var bra föreläsningar, allmänt hållet och fortfarande som anonym?

2009-07-09 @ 16:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0