Blev lite glad idag

Det hade kommit ett antal mejl hit till min blogg som jag svarat på och alla de som skrev ville ha mer information om hur det är att leva med hiv i familjen.En av dessa hade fått min mejladress via en adoptionsorganisation, så nu håller jag tummarna, att ett av barnen håller på att få föräldrar. Det vore fantastiskt och ger mej kraft att fortsätta blogga ett tag till.

Idag tackade jag nej till att mina barn skall synas på skolans hemsida eftersom jag är emot att man publicerar namn och skola. Det känns som onödig information till den som har oärliga syften. Kanske jag är för restriktiv? kanske jag är för hemlig med sådant? Mina barn stönade över min inskränkthet,eller som de kallade det:Jag fattade ju ingenting.......

Just nu väntar vi på kallelse från barnmottagningen, de skall ju dit senast i slutet på September och nu är det den 9:de och ingen kallelse.Borde kanske slå en pling så man kan stämma av almanackorna så att det passar in i dte vanliga livet.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ärligt talat, så ja jag förstår att dina barn blev besvikna av att inte få vara med på hemsidan. För omedvetet så kommer du nu se till att de blir "annorlunda", jag skulle vara skitsur på mina föräldrar om de hade gjort så när jag var liten.

2008-09-10 @ 07:49:29
URL: http://http:/issm.wordpress.com
Postat av: Anna

Förstår dig fullt ut som inte vill att dina barn är med på hemsidan. När föräldrarna på mitt jobb frågar vad jag anser så säger jag alltid att om det hade varit mina barn så hade jag inte tillåtit det. Det finns så mycket som man måste akta sig för nu förtiden. Annat var där när man var ung ;)

2008-09-10 @ 20:52:51
Postat av: Mia Andersson

Ingen av mina barn fick vara med på hemsidan i reklamsyfte för skolan. Skillnad hade varit om de inte skulle publicera namn på barnen under bilderna,då hade jag tyckt att det var OK. Men det finns folk av fel sorter; som exempelvis rasister,pedofiler och andra äckel som använder sådana bilder för att hitta sina offer och ta kontakt.Jag värnar mina barns integritet och vill att de skall skyddas från sådan skit.

Det har inget att göra med att två av dem är hiv-positiva.

2008-09-13 @ 21:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0