Vi har njutit av sportlov denna vecka

Vi har haft besök av storkusinen som skött ruljangsen hemma och skött om mina stora små barn:-)De har gjort diverse roliga saker som gått på bio,åkt slalom, badat i badhuset och sedan har de åkt skridskor och längdskidor.Jag och maken har varit bundna till våra arbetsplatser,men jag är glad att de haft ett roligt och skönt sportlov i alla fall.

Vi är alla friska och mår gott och det är skönt att få njuta snö och vinter.Det är nog vår familjs bästa årstid.Jag blir alltid vemodig när vårvintern kommer, för även om man längtar efter det hela året, är säsongen så kort att man ändå inte hinner med.Helt plötsligt går man där i gamla snöhögar och man inser att i de södra delarna av Sverige är det snudd på sommar.Då vill man bort..........Men nu är nu!

Jag har funderat mycket på hur hiv har förändrat vårt liv och om det är förändringar som varit negativa för oss som familj.Jag har samtalat mycket med Sara på sistone, för att höra hennes bild av hiv och hur det är att leva med det.Jag har bett henne att skriva en uppsats om hiv och hur hon upplever det och hon kämpar på.Så småningom får ni höra Saras berättelse med hennes ord.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det värmer i hjärtat att läsa din blogg. Du verkar vara en fantastisk mammma och jag är glad att du är så öppen och jag är säker på att den här bloggen ger många en mindre fördomsfull bild av hiv. Tack.

2008-03-08 @ 19:21:28
Postat av: Mia Andersson

Tack för dina fina ord! Jag hoppas också att det ger möjligheter för andra att förstå att mina barn, är just som vilka barn som helst,trots sin blodsmitta.

2008-03-09 @ 21:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0