Ytterligare väntan

Det som hade varit så viktigt att det skulle gå fort för att barnen behövde en ny familj började att dra ut på tiden i alla evighet kändes det som.Jag visste inte vad jag skulle berätta på arbetet,skulle jag gå på föräldraledighet eller inte?

Jag var utlånad till ett arbetslag som brände ut sej själva och som behövde hjälp att komma ur sin negativa spiral.Jag hade påtagit mej det med glädje och som en utmaning men nu märkte jag att mina krafter började att sina.Aldrig hade jag mött mer negativa människor med så mycket misstro mot varandra.De pratade om varandra men aldrig till varandra.När vi hade möten var alla knäpptysta,ingen hade åsikter men så fort någon reste sej och gick ut hade alla tusen åsikter om just den människan.Jag bad att få återgå i min vanliga tjänst och rekommenderade cheferna att splittra arbetslaget och erbjuda dem tjänster på andra ställen.Nu var jag överflödig och tog ut föräldraledighet med Rebecka en period.:-))

Till slut kom då samtalet som vi väntat på äntligen hade de bestämt sej och det var inte oss de tänkt sej.De tackade för visat intresse och bad att få återkomma vid behov samtidigt som de önskade oss Lycka till med vår nästa adoption.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0