Vågar man trots HIV?

När jag blev förälder till mina barn sökte jag information om hur det var att leva med HIV i familjen utan att själv vara HIV-positiv.Vilka krav ställdes på mej, vad kunde jag förvänta mej och hur blev man smittad? Kunde någon av oss andra som bor i familjen bli smittade? Kunde vårt älskade längtansbarn som vi redan hade bli smittad? Fanns det risk för det barnets liv?

Jag sökte information på nätet men hittade mest information om vuxna, en gammal skrift som var omodern när jag läste den och nu till slut efter många år har jag bestämt mej för att skapa en blogg som handlar om HIV ,föräldraskap och adoption.Detta för att jag har märkt att det finns vuxna som funderar på att adoptera barn med HIV och att de brottas med samma frågeställningar som jag gjorde.

Jag brukar försöka bedriva upplysning på olika adoptionssajters diskussionsforum men nu har jag bestämt mej för att försöka ge upplysning här istället.Kanske leder det till större öppenhet om HIV?Kanske leder det till att allmänheten får en annan syn och att vi slipper alla dessa braskande rubriker från tidingarna om galna HIV-positiva människor.

Kommentarer
Postat av: Kanske vi?

Jättebra att du har startat denna blogg! Vi har funderat ett bra tag på att adoptera ett barn med HIV
men hittar ingenting om hur det är rent praktiskt att leva med HIV som barn (och familj): vart vänder man sig först, hur mkt medicinering är det EGENTLIGEN, när måste man börja medicinera osv osv

Hoppas kunna få många bra svar på våra funderingar!

2007-10-23 @ 15:02:56
Postat av: Vad bra!

Vill bara säga att jag tycker detta var ett jättebra initiativ! Stort Lycka till med bloggen!

2007-10-23 @ 16:23:45
Postat av: Vi törs!

Jättebra initiativ! Vi är själva på gång att adoptera barn med hiv!

2007-10-23 @ 17:02:05
Postat av: Singeladopt

Tack för att du skriver. Det behövs verkligen. Just nu är det så tabubelagt. Det verkar tyvärr till och med som att vissa blir utskällda för att de ens funderar på att adoptera barn med HIV.
Så, tack så mycket, och lycka till.

2007-10-23 @ 18:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0