Milstolpar

Jag är glad över att det är jul igen; och vår jul har bestått av familj och släkt av olika slag.Julafton blev vi överraskade av tomten, som hade stökat ner i vårt vardagsrum och redan lämnat paketen under granen,någon måste ju vara först.Barnen var detektiver och undrade hur det hela gått till.De jämförde de vuxnas skrivstilar för att se om det var vi som hade skrivit brevet som låg där från tomten men vi vart friade allihop.

Nu är barnen verkligen osäkra på om tomten finns eller inte men kan få ha sin barndomstro ifred ytterligare ett år.Jag är glad för alla de jular de kan få tro, snart nog upplever de den nyktra verkligheten.Jag tror verkligen att jag hör till de lyckligaste i världen mammorna, för mina barn gav mej verkligen de finaste julklappar man kan få.

Min son hade gjort ett halsband av helt otroligt vackra sötvattenspärlor, som låg i en liten handsydd röd påse i sammet, med ett vackert snurrat band av garn.Min yngsta dotter förärade mej en tovad nåldyna, i form av ett hjärta, där hon tovat in ordet mamma, och min andra dotter hade virkat en vacker grytlapp som såg ut som en triangel, med de färger jag tycker mest om i hela världen.Kan man få finare julklappar??Jag är så himla stolt över dem:-).

Maten hade vi förberett innan och det var skönt att kunna vara ute och röra på sej,trots gäster.Hela helgen har varit god och är för oss en påminnelse om den omtumlande period som det var i livet, att få Sara och Marcus, och växa från 3 till 5 personer.Den lycka som jag fylls med inför våra årsdagar som familj och de minnen man har från dessa dagar kan inte beskrivas med ord.Men minnena är kristallklara och man minns små detaljer som nog för evigt är inetsade på näthinnan.

Jag hoppas att ni alla haft en god jul och kan hämta styrka i den inför kommande år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0